2010. április 17., szombat

Tejszínben sült krumpli - köret


Nem tudom, hogy van e köret, ami ennyire egyszerű, mégis ennyire nagyszerű és sokoldalú lehet, mint ez a tejszínben sült krumpli. Egyszerű, mert nincs több dolgunk, mint a krumplit megmosni, megpucolni, vékony szeletekre vágni. Egy kivajazott edénybe egymásra rétegezni. A rétegek közé sót és szerecsendiót szórni. Majd a végén leönteni egy kis tejben elkevert tejszínnel, amibe beleütöttünk a mennyiségtől függő arányban egy-két tojást, és egy-két gerezd aprított fokhagymát szórni rá. Természetesen megy rá egy kis vaj, hogy nehogy száraz legyen, és már mehet is a sütőbe, közepes hőfokra, azaz 180 fokra (gázsütő 4-es fokozat) és kb egy óra alatt egy ilyen pazar önmagában is finom, bár inkább köretként fogyasztható ételt kapunk.

Tejszínben sült krumpli

Hozzávalók:
  • kb 75 dkg krumpli (pucolva, felkarikázva)
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojás
  • bors
  • őrölt szerecsendió
  • opcionálisan sajt a tetejére
Egy erre alkalmas edényt (jelen esetben egy pitesütő kerámiatálat) kivajazunk, és a felkarikázott krumplit belepakoljuk. Egy-egy réteg között sózzuk, borsozzuk, és megszórjuk kevés szerecsendióval. Amíg tart a krumpli, addig rétegezzük, de ne érjen túl az edény tetejénél, inkább alatta legyen egy centivel.
Ha a krumplit az edénybe rétegeztük, keverjük össze a tejet, és a tejszínt. Jöhet bele a tojás, és az apróra vágott fokhagyma. Összekeverjük, és a krumplira öntjük. 180 fokos sütőbe (gázsütő 4-es fokozat) kb 50 perc- 1 óra alatt készre, puhára sütjük. Ha szeretjük, a sütési idő vége előtt 10 perccel szórjuk meg reszelt sajttal.

Készen vagyunk!

Mindenképpen ajánlom, hogy olyan edényben süssük, amiből nem futhat ki a leve. Ha biztosra akarunk menni, tegyünk a sütőedény alá egy másik, nagyobb edényt, vagy tepsit.

Variálhatóságáról még annyit. Hogy tehetünk bele szeletelt hagymát, répát, paszternákot, sajtot, és apró szalonna darabokat is.
Ha önmagában fogyasztjuk, szórjuk meg még reszelt sajttal, szedjük tányérba, és ropogtassuk a pirosra sült krumplidarabokat!


Emellett is sülhet más a sütőben. Nem kell lefedni, maximum valamit alá tenni, hogy ha kifut, ne menjen bele másba, ami a sütőben van mellette, alatta. Egyszerre sülhet így ki a köret, a főétel, és a sütemény. Egyszerre, egy időben. Nem kell mindenért bekapcsolni, begyújtani a gázt, ha nagyjából össze tudjuk szedni, hogy mit akarunk tálalni...

14 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Holnapra én is pont ilyet terveztem köretnek.:) Az biztos, hogy nálunk hús is lesz mellé, de azt még nem találtam ki, hogy milyen.
Nagyon szép lett piteformában sütve, mint egy torta.:)

Liza írta...

Nagyon gusztusos!!! Isteni köret, hasonlót én is szoktam készíteni...

Csibe írta...

Szülinapi ebédre megyünk, de ezt bevállalnám! Szeretjük az ilyen egyszerű, de nagyszerű ételeket! :)

Bianka írta...

Gyönyörű, és isteni lehet. Tuti ki fogom próbálni

jókaja írta...

Legutóbb kedden ettünk ilyet. Most egy kis medvehagyma is került bele, mit mondjak, nem tette tönkre :-)

Andi írta...

Én is szoktam ilyet készíteni, bár az enyém nem ilyen guszta!
Azt hiszem megéheztem....

Andi/cuki írta...

Ezt már régóta ki szeretném próbálni,nagyon guszta ebben a formában!:-)

Ami írta...

Hallottam már erről az ételről, de még sosem próbáltam. Nagyon guszta! :)

Livi írta...

Egyszer egy barátnőm csinálta ezt nekünk husi mellé köretnek, mikor vacsora csatásat játszottunk :D Imádom azóta is!

ekszerlada írta...

Hmmmmm de finom lehet!!!!Ki is probálom!Köszi!.:))
Majdnem Carbonarés sültkrumpli.:)

szepyke írta...

Ms.Poppy, igen, tényleg szép így. Így lesz egy teljesen egyszerű ételből ünnepi lakoma!:)

Liza, tényleg az!:)

Csibe, akkor már tálalom is!:))

Bianka, szerintem Nektek tetszeni fog!:)

Andi/cuki, csak bátran, szerintem nem fogsz csalódni!

Ami, akkor itt az ideje!:)

Livi, vacsoracsatásat? Jaj, az nagyon jó lehetett!

Ekszerlada, igen, majdnem az!:))
Jókaja, a medvehagyma viszonylag kevés dologt tesz tönkre.. Max az édességeket..:)))

Andi, ez is csak a formától ilyen szép!

Mary írta...

Nagyon teccik vettem belőle kicsit!

GasztroRéka írta...

Hm...,megkívántam.:) Szerintem hamarosan elkészítem,de főételnek,önmagában.:) Nagyon gusztusos! Gratulálok!

szepyke írta...

Maryenne, remélem ízlett!:)))

GasztroRéka, köszönöm, de nem az én érdemem, millió helyen látni!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...